25. okt. 2011

Hvordan lage kaffetags!

På søndag var Elisabeth hos meg. Da scrappet vi, også laget vi kaffetags. Her skal jeg vise dere hvordan man enkelt kan lage kaffetags. De passer fint til litt røffe kort og guttekort.

Her kommer en liten beskrivelse med bilde :

Først så kokte jeg opp vann og helte det i en panne med kanter (kan også bruke en bolle)
Deretter tilsatte jeg endel kaffe slik at den ble ganske mørk.

Jeg brukte kaffepulver fra first price, for den gir litt ekstra mørk farge. Over kan du se hvordan fargen på kaffe blandingen min var.


Deretter putter jeg alle papirbitene oppi balndingen. Man kan bruke alt fra tags til blomster som er klippet ut av papir (som du kan se på bildet)


Så tar du dem opp fra kaffen etter ca 2-4 minutter.

Også legger du dem på et tørkepapir.

Deretter kan du srø på litt kaffeburler hvis du ønsker at det skal være noen områder som skal være mørkere enn andre, dette er valgfritt.

Og slik ble resultatet! Det var skikkelig gøy å prøve noe litt nytt, for slik gir inspirasjon til å lage kort som skiller seg ut og som ikke likner på alle andre.

Har du noen gang prøvd å lage kaffetags eller noe liknende?
~Kristine~

Har også en LO hvor jeg har brukt disse, den vil komme senere i denne uka på bloggen. :D


3 kommentarer:

Anne-Eddie sa...

Nei, aldri. Jeg "griser" heller med maling og embossing! Men det blei jo bra da! Må lukte herlig og!
Klem fra Anne-Eddie :)

Kristine og Elisabeth sa...

hihi! Lukter ganske kaffe, hehe! :)

Hilde sa...

Gøy at dere er blitt inspirert til å lage kaffetags da!!
Gleder meg til å se hva dere skal bruke de til!!

Ha en fortsatt fin scrappeuke.