30. okt. 2011

Julekort del 1

Nå har jeg begynt å lage litt julekort, skal jo lage en del til jul så da er det bare å begynne...
Jeg tenkte at jeg skulle vise dere hvordan man kan lage et enkelt, fink julekort.
Jeg skal dele det opp i del 1, del 2 osv..

I del 1 skal jeg vise dere hvordan bildet kan være, hva man kan bruke for å få et stempel til å se fint ut osv..

Det jeg først gjorde var å stemple stempelet med et gjennomsiktig embossing stempel.

 Deretter strødde jeg over svart pulver over stempeltrykket.
 Dette er de to pulvrene man kan bruke...
 Så ristet jeg det ta, og begynte å føne det med en embossingføner.
 Så får man et veldig fint, og skinnende stempelbilde...
 Deretter malte jeg stempelet.
 Så tenkte jeg at jeg skulle ta på sticklet lim, jeg begynte først med glitterlim.
Som du ser på bildet (litt uklart...)
 Så tok jeg på noe perlelim, så det ser ut som snøfnugg..
 Her har du den siste finishen
Hva syntes du?
Del 2 kommer i løpet av disse to ukene..

~ElisabethEllingsen~

Ingen kommentarer: